Speaking English, it is now a valuable professional quality to expand business, cultural and personal opportunities internationally.

There is a growing demand from organizations that require professionals who are fluent in that language,聽as they seek to compete in international business contexts and have presence in the world market.

David Crystal estimated in his book 鈥English Worldwide鈥 (2006) that there are approximately 400 million people who speak it natively, 400 million who speak it as a second language, and聽around 600 million foreigners who speak it correctly as well. This means that there are around 1 billion people speaking English in the world, taking into account that it is a figure that must have increased substantially in recent years.

Thus, the number of people who use English as their first language to communicate or to keep up-to-date on scientific research in technology, medicine, engineering, social sciences and other areas is increasing,聽since most of the publications in these domains are done in English.

To go further,聽mastering English allows various advantages in cultural areas, such as knowing different ways of thinking, making contacts abroad, getting closer to other cultures and in general, achieving personal enrichment.

For this reason,聽another advantage of speaking English is being able to travel around the world and make yourself understood, enjoying the journey without worries and avoiding annoying situations due to communication problems. Mastering this language nowadays allows generating good communication dynamics in almost any place on the planet.

In addition, it also allows achieving certain competitive advantages in professional selection processes.聽Language is a fundamental competence in the workplace, because, both in government areas and in multinational companies regardless of the field of work, English provides advantages when it comes to promotions or access to other jobs, helping to improve the dynamics employability.

Thus,聽learning English is also easier than what is often thought, because, being compared with other languages, including Spanish, it is considered one of the easiest universal languages to achieve, given its simplified grammar structure and reduced vocabulary.

For this reason, beyond being a language, English is a professional and cognitive advantage that facilitates access to knowledge of all kinds.聽It is the language of Hollywood and the language of international banking and business. As such, it is a helpful and very necessary language to master.

Hablar ingl茅s, es en la actualidad una cualidad profesional valiosa para expandir oportunidades laborales, culturales y personales a nivel internacional.

Cada vez es mayor la demanda de organizaciones que buscan profesionales capaces de manejar con fluidez dicho idioma,聽ya que as铆 se busca competir tambi茅n en contextos empresariales de actualidad y con sello internacional, acaparando mercados de talla mundial.

David Crystal estim贸 en su libro 鈥English Worldwide鈥 (2006) que hay aproximadamente 400 millones de personas que lo hablan de forma nativa, 400 millones que lo hablan como segunda lengua,聽y alrededor de 600 millones de extranjeros que lo dominan tambi茅n. Esto hace que existan alrededor de 1 bill贸n de personas hablando ingl茅s en el mundo, tomando en cuenta que es una cifra que debe de haber aumentado sustancialmente en los 煤ltimos a帽os.

As铆,聽cada vez es mayor el n煤mero de personas que usan el ingl茅s como primer idioma a la hora de comunicarse y mantenerse informado聽a trav茅s de las investigaciones cient铆ficas en 谩reas como las innovaciones sobre tecnolog铆a, medicina, ingenier铆a, ciencias sociales, etc., ya que la mayor铆a de sus publicaciones son escritas o se publican en ingl茅s.

Para ir m谩s all谩, dominar el ingl茅s permite diversas ventajas en 谩mbitos culturales como, por ejemplo,聽conocer una forma de pensar distinta, hacer contactos en otros pa铆ses, acercarse a otra cultura, otra gastronom铆a聽y lograr as铆, un enriquecimiento personal impresionante.

Por esto, otra de las ventajas de hablar ingl茅s es poder viajar alrededor de todo el mundo y darse a entender, disfrutando sin preocupaciones de la traves铆a y evitando situaciones molestas por los problemas de comunicaci贸n, ya que,聽dado la importancia de este idioma en la actualidad, permite generar buenas din谩micas de comunicaci贸n en casi cualquier lugar del planeta.

Adem谩s, permite lograr ciertas ventajas competitivas en procesos de selecci贸n profesional.聽El idioma es una competencia fundamental en el 谩mbito laboral, pues, tanto en 谩reas gubernamentales como en empresas multinacionales, sin importar el campo de trabajo, el ingl茅s aporta ventajas a la hora de ascender o acceder a otro puesto de trabajo,聽ayudando a mejorar las din谩micas de empleabilidad.

As铆, aprender ingl茅s es tambi茅n m谩s f谩cil de lo que en muchas ocasiones se piensa, pues, siendo comparado con otros idiomas, incluido el espa帽ol,聽es considerado uno de los idiomas universales m谩s f谩ciles de lograr, dado sus estructuras gramaticales y de vocabulario.

Por esto, m谩s all谩 de ser un idioma, el ingl茅s es una ventaja profesional y cognitiva que facilita el acceso al conocimiento de todo tipo.聽Es el lenguaje de Hollywood y el lenguaje de la banca internacional y los negocios. Como tal, es una lengua 煤til e incluso necesario conocer.